Heavenly helg

Åh - helgen har varit helt underbar. Jag har verkligen längtat efter att få ta det lugnt och bara ha roligt! Efter en kanonfredag väntade lördag med lika mycket skoj. Lördagens fest var superlyckad. Först åkte jag och mister över på glögg och vinmys till några av de underbaraste människor som finns. Vi pratade lite strunt, lämnade kvar vovven där och åkte vidare till bröllopsfesten. Brudparet gifte sig för ett år sedan men då bruden var höggravid vid det tillfället bestämde de att vänta med festen - mycket uppskattat av alla!

En underbar lokal, en 60-70 personer där jag kände: ingen. Vi hade hur roligt som helst! Min bordsherre var lite konstig så jag vände mig till herren på andra sidan och vi pratade hela kvällen. Han var nyligen utexad socionom och hade massa spännande att berätta. Det visade sig att vi båda pluggat i Uppsala samt att vi gått på samma gymnasieskola och gillade hundar bägge två. Spännande samtalsämnen blev det!

Eftermiddag: dans. Ni som känner mig vet att jag helst inte dansar - speciellt inte om jag inte känner någon. Så gällde inte denna förtrollade kväll. Upp på dansgolvet och där stod jag i princip resten av kvällen. Då stället stängde sprang vi till bussen, hann med och avslutade kvällen med tända ljus, nattlaxmackor och kaffe hemme i stan.

Lärdom en söndag: det man skjuter upp för länge får man helt enkelt göra i sista minuten. Jag var lite seg hela dagen så min analys av rättsfallsanalysen tog tid. Faktum är att jag blev klar precis nu då jag inte kunde sova längre eftersom den malde i mitt undermedvetna.

Men igår kväll åkte vi på 1:a adventsmiddag hos mina föräldrar och hade en skön och avslappnad kväll. Nu ska jag läsa igenom en sista gång och sedan kanske lägga mig någon timme till innan jag ska skjutsa mister till jobbet. Ha en bra dag idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0