Lite panik

Jag känner en oro som sprider sig i kroppen. Detta över olika saker med enormt olika proportioner. 

1- julen närmar sig och jag har ännu inte hängt upp någon adventsstjärna. Inte pyntat något faktiskt. Detta brukar vara ett tyligt tecken på att jag är stressad. Jag som verkligen älskar den här tiden i vanliga fall

2 - saker som händer på mitt jobb som jag inte alls vet hur jag ska hantera. Vart ska jag hitta kraft att orka då jag är handfallen och inte vet hur jag ska göra?

3 - skolan... Tenta om en vecka... Vart ska jag hitta motivation? Hur ska jag lära mig allt jag behöver lära mig? Exakt VAD är det jag SKA lära mig?

4 - hur ska jag ändra utseende på min blogg så den blir fin? 

5 - det gamla vanliga: ekonomi. Inte ens värt att kommentera...

6 - klassikern nummer 2: tiden... Minns ni boken: Momo eller kampen om tiden? Så lever jag just nu. Det vill jag inte.

Ok - destruktivt och trist inlägg. Hur ska jag då komma tillrätta med det här? Mina egna svar är som följer:

1 - jag fixar jul den 17 december och då med besked!

2 - det här är den svårarte punkten. Jag får vända mig till någon med erfarenhet. Kanske ska åka på besök till Vaxholm...

3 - Motivaionen måste väl ligga i att slippa göra omtenta kanske? Eller nä... men bita ihop och strukturera - det är väl också en plan? Vad jag SKA lära mig kommer jag nog inte få reda på så det är bara försöka läsa så mycket jag bara kan och minns.

4 - jag måste fråga någon som kan. Jag vet en som kan. Ska fråga henne...

5 - valpar planeras till våren. Då kommer jag förhoppningsvis på lite bättre köl. 

6 - Momo ja... Kanske ska ta mig tid att läsa om boken för att se hur den slutade! Men även här hjälper struktur och utsikten om att den 17 december faktiskt är ganska nära nu...

Nåväl - nu är klockan mycket. Jag vaknade kl 08.00 i söndags morse. Var sedan vaken till idag, måndag kl 16.00 då jag sov till 18.30. Nu är klockan 00.08 och jag borde gå och sova. Måste sova. God natt!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Vännen!! En sak i taget, det är en bra regel tycker jag. Liksom var sak har sin tid :), ses på torsdag, kramis Susanne

2008-12-09 @ 08:45:06
URL: http://www.trollmorsan.blogspot.com
Postat av: Mysan

Julen kommer oavsett pynt och bloggen har du ju fixat!

Tentan kommer vi att greja och plugga ihjäl oss gör vi på torsdag.

Och ta hjälp angående jobbet. Det där är (sannerligen) ingen lätt kaka och du ska inte bära något ansvar du inte ska ta på dig.

P&K

2008-12-09 @ 10:06:58
URL: http://mysanb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0