Aha upplevelse

Jag älskar hösten! Idag har det varit ytterligare en fantastisk dag och jag kunde ha fotat säkert hundra bilder på vår frostade planet. Härligt!

Jo, då jag stod på gymmet idag läste jag en intressant sak. Jag brukar alltid ta med mig en tidning att läsa då jag står på crosstrainern så jag slipper se dålig tv. Hemma hade jag letat rätt på några gamla nummer av iForm och i en utav dem stod det om siffror. Vi räknar ständigt ut olika saker och kalkylerar fram och åter. Artikelförfattaren berättade att hon själv blev mycket mer sporrad av saker som inte hade något tak...

Som tillexempel: stegräknare - där det inte finns något övre tak utan ju fler desto bättre. Eller som att äta grönsaker eller dricka vatten. Saker som man kan räkna och som man faktiskt bara tjänar på att göra mer av. Som då jag springer. Snart är det dags att öka till 35 minuter och sånt är ju bara kul! En aha upplevelse faktiskt. Jag fungerar nog så - det är roligare med plus... Men det betyder att om man vänder på saker så går det nog att peppa sig att se plus i minus saker också...

Hmm - vikt... Fokusera på minskningen - då ökar det ju och blir plus... Får nog utarbeta det här systemet lite i mitt huvud...

Nåväl - jag ser jättemycket fram emot morgondagen. Jag ska med min härliga kollega på Syfestivalen och hoppas på att få massor med inspiration och hitta massor med fina garner! Efter mässan ska jag direkt upp till Dalarna för en långhelg bestående utav fys och mys med en utav ungdomarna från jobbet. Intressant och spännande ska det bli.

Nu ska jag diska och sedan ta och plussa på mina steg i skogen... Ha en underbar dag!


Kommentarer
Postat av: Susanne

Gillar tanken på att inte ha något tak :) ..Å jag ser verkligen fram emot morgondagen oxå, kram Kollegana

2008-11-06 @ 22:37:25
Postat av: jenny

Hurtbulle!!!

2008-11-10 @ 10:25:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0