Ett och ett halv ton

Hmm - jag undrar varför mitt trådlösa nätverk beslutat sig för att fungera igen - mitt i hemtentan? Jag som varit tvungen att sitta i hallen med sladd innan. Nu sitter jag i matrummet med datorn då det finns mer plats för alla böcker och papper på det sättet. MEN - internet har inte fungerat och stört här inne tills nu... Hmm - ett test för min karaktär kanske?

Skrev klart nästan hela tentan i fredags - nu är det bara en fråga kvar mendet verkar ta tid... Suck... Åkte ut till Värmdö (med färjorna) i fredagskväll. Pizzamiddag och filmmys blev det. Sedan sov jag och mister med vovve i en stuga uppepå ett berg. Mysigt med kallt (fanns inte mycket värme i huset). Vi borde tagit med våra fina, nya, varma sovsäckar - men det säger vi alltid...

Lördag: räknade vattkoppor på ett utav barnen, var ute med vovven och sedan bar jag takpannor. Vi delade upp bärandet så min station blev på taket (då jag var minst höjdrädd). Jag kånkade pannor (i buntband om fem stycken) över taket och la dem på plats. Totalt var det lite drygt ett och ett halv ton jag bar - det känns idag kan jag säga! Men åh va kul det var - faktiskt! Jag och mister pratade mycket om det och på något sätt känns det som att vi också vill bygga eget. Inte nu på en gång kanske, men snart... Småland lockar mer och mer... Visningen av vårt senaste drömhus var dock i fredags och vi var ju som sagt på Värmdö men det dyker nog upp flera hus...

Vi åkte tillbaka in till stan på lördagskvällen - mycket trötta... Vi gejmade lite och sedan tittade vi på en film. Råkade bli en riktig lyckträff. En enormt bra film! Kändes som fem minuter lång - så intensiv var den. Liam Neeson i huvudrollen - sjukt bra! Luc Besson var medregissör och det märktes verkligen. Se filmen: Taken!

Nej just det - karaktär och hemtenta var det ja. Men en sak till bara: idag snöade det för första gången här hemma den här vintern. Underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0