Ledighet

Småland var som sagt helt fantastiskt. Underbart skönt att komma ner. Bara få mysa, umgås och ha det bra. Vädret var underbart så vi tog många långa promenader med vovven. Svärmor och jag tittade på idol och stickade i fredags.

Frostade blad



Lördag morgon gick jag upp först av alla och sprang en tur med vovven i den lågt stående solen som lös upp skogarna så det gnistrade och sprakade - lovely! Kom hem till framdukat långfrukost och efter det åkte vi till "stan" på tv-jakt. Det blev en platt, stor och fin sak som installerades lagom till att svägerska kom över med familj. Hon lämnade sedan sin yngsta dotter hos oss så vi fick mysa med henne också. En halv film orkade vi se på kvällen - sedan somnade vi i soffan!

Söndag förmiddag var vi ute hela tiden och väl till lunch kom misters syster över igen. Efter det var hon och jag ute med vovve och alla barn i några timmar till. Följde med och tittade på tennis och sedan fika i deras hus. Ytterligare en film knäpptes på den kvällen men även den blev halvsedd innan vi gick upp och dunade ner oss, mycket trötta.

Måndag besökte vi kyrkogården och tände några ljus. Vi hade åkte föbi på aftonskvällen också men först på måndagen stannade vi för eftertanke och stillhet. En otroligt vacker och stämningsfull gravplats. Dit vill jag åka igen...

Vi stannade och åt middag och sedan åkte vi upp igen på kvällen. Jag hade seminarium igår kl 09.00. Några för övrigt oerhört givande timmar. Helt klart de bästa den här terminen!

Igår såg vi på valvakan så långt vi orkade. Men kaffe och skånekakor räckte bara till drygt två-tiden och sedan somnade vi. Mycket skönt att läsa att Obama tog hem segern - det finns hopp för Amerika! Idag har jag annar inte gjort mycket. Pratat i telefon, sprungit en sväng och tittat på hundar på nätet. Är ledig från skolan i nio dagar nu. Ska visserligen läsa en hel bok och jobba en del - men det här behövdes efter tentan. Ja just det, den ja... Jag hoppas att det gick bra - men ska hålla andan i tre veckor nu och hoppas på ett godkänt resultat...

Adjö


 

Kommentarer
Postat av: angie

Lät verkligen som ni hade det jättemysigt i helgen! Kul kul! Lycka till nu i helgen. Får höras lite när du kommer hem gumman! Sov så sött!

2008-11-06 @ 23:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0