Skräckblandad förtjusning

Har haft två härliga dagar. I måndags förmiddag då jag gick ut med vovven syntes inte mina spår då jag vände tillbaka längs grusvägen - så mycket snöade det! Helt underbart. Det tog ganska lång tid att skotta men är det inte underbart med all snö så säg!

Då vädret lugnade ner sig lite åkte vi till min skola och hämtade den godkända juridiktentan. Avbockad och klarad. Nu är det bara hemtenta, ny tenta, ny hemtenta, hundra miljoner kurser till som ska klaras av och sedan är jag färdig - Tjoho!

Annars har vi gått runt massor på söder och shoppat lite (till mister), ätit gott och myst. Igår träffade vi misters bästa vän som fyllde år. Har haft ont i magen i flera månader för att jag inte vågat träffa henne. Hon var ganska läskig faktiskt men samtidigt helt underbar! Däremot har jag svårt att vara mig själv med henne ännu. Jag vågar inte öppna munnen - inte alls likt mig... Men hon är snäll! För mig handlar det om att jag själv är rädd för att jag inte ska duga i hennes ögon... Hennes man var lättpratad  och jättesnäll. Efter fyra muggar kaffe var jag så hög av allt koffein att jag faktiskt vågade mig på några kommentarer i den politiska debatt som pågick på ett mysigt fik i gamla stan! Fick medhåll i mina åsikter och kände mig lite nöjd med mig själv... Mycket intressanta människor!

I ett svagt ögonblick tror jag att vi på något sätt bokat en resa till alperna med dem i vår. Jag undrar hur det gick till? Läskigt - men jag gillar ju läskiga filmer så varför inte leva i en i några dagar? Det kommer att vara en som åker bräda, en som åker slalom helt ok, en som bott i alperna och tävlat massa år på skidor och behärskar allt och sen kommer det vara jag... Jag som aldrig någonsin åkte varken bräda eller slalom. Jag har åkt telemark - åtta dagar i mitt liv! Tror ni att man kan hyra en snowracer i Schweiz? Eller om det var Österrike vi skulle till - inte ens det vet jag?! Ihhh spännande, tror jag iallafall... Fortsättning följer för vi ska äta middag och gå på bio ihop med dem på måndag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0