Lammöra

Jag kommer inte skriva så mycket om min helg - det kommer säkert senare men just nu orkar jag inte. Men en liten uppdatering kommer här... Fredagen var kanon - fick träffa en utav mina bästaste favoriter på middag och vin. Vi fick en hint om att vi faktiskt är riktigt gamla och inte alls har samma ork längre... Men mysigt hade vi!

Efter lördagens frukost sprang jag en sväng med vovven längs vattnet på söder. Skulle vilja säga: Hammarbysjöstad men har ingen aning om vad det heter där vi var... Sen åkte vi ut till Värmdö och sedan åkte jag hem till mig. Hade en urmysig kväll med min bästa granne - underbart att ha någon så nära att kunna promenera, äta middag, skratta, gråta och prata med! Allt hans med i lördags!

Tränade styrka och kondition i morse och sedan har jag krattat resterade del av eftermiddagen... Min kära pappa kom förbi och hjälpte mig att kratta ihop det sista och slänga det i komposterna. Satte upp två nya idag för att få plats med alla löv...

Då jag gick omkring på tomten såg jag att mina lammöron fortfarande blommar! De har spridit sig helt vilt och okontrollerat ut från sin lilla "inhägnad" av gatstenar så jag får klura ut hur jag ska göra till nästa sommar med dem. Mycket fina är det iallafall och ger en extra fin färg till denna underbara, färgsprakande höst vi redan har!

Lammöra

Nu väntar middag hos min moster och sedan ska jag sticka vidare på mössan då det börjar bli lite väl kyligt ute...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du tar fina bilder :) See ya, hurtbulle!

2008-10-19 @ 19:29:18
Postat av: JennyW

Meddelandet va från mej, glömde skriva namn...

2008-10-19 @ 19:30:33
URL: http://jennywagenberg.blogg.se/
Postat av: Mysan

Å, vad mysigt med lite fägring i höstrusket! :)

2008-10-20 @ 18:45:22
URL: http://mysanb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0