Måndag

Då var det ny vecka igen då... Mister är ledig massor men vi får se hur mycket vi ses - han behöver vila upp sig efter allt arbetande... Var där igår iallafall och hade det mysigt.

Skoldagen bestod av straffrätt. En bra föreläsning men hu vad det är många nya termer som jag måste banka in i skallen. Hur ska allt få plats egentligen? Tänkte sitta imorgon och försöka mig på någon form av sammanställning av de ord jag hitintills behöver kunna/har lärt mig... Just nu fastnade jag i jakten efter en till vovve. Har pratat med en tjej som jag träffade i somras om olika kullar, negativa och positiva saker med olika individer. Bra att ha lite inside information från någon som har mycket liknande värderingar och tankar kring avel. Får se om jag byter ras eller om jag kanske sparar en valp från kommande kull här hemma...

Det blev ingen träning idag men imorgon är planen att åka till gymmet innan jag ska begrava näsan i civilrättsboken!

Sockorna är klara - mister fick de senast stickade och här försökte vi posera på ett bra sätt för att visa upp dem. Hrm - magmusklerna fick tränas men hur bra bilderna blev vet jag inte...

Raggsockar

Efter skolan idag gick jag och köpte ett nytt garn för att sticka en mössa. Efter flera minuters klurande av mig och expiditen i affären redde vi nog ut trasslet med mönster och diagram (hihi). Mailade en kollega och frågade ytterligare en fråga så nu ska jag nog få rätsida på min stickning (hög nivå på skämten idag!). Köpte iallafall ett svindyrt, urfint och helt underbart mjukt merinogarn så jag hoppas mössan blir fin då den är klar! Bild kommer...

Kommentarer
Postat av: Jenny W

Gulligaste bloggbilden på år och dar!!

Ser fram emot mössbilden om ja ej får se den blivande mössan "live". See ya.

2008-10-13 @ 23:47:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0