Norge

Så, nu har vi landat en aning efter resan till Norge. Jag tar en kort resumé dag för dag:

Torsdag: Pappa kom och hämtade oss kl 05.10 och skjutsade oss till Arlanda. Därifrån flög vi till Gardemoen och med annat plan vidare till Bergen. Efter några hysteriska minuter (vi hade bara 8 minuter på oss på själva bussterminalen) hittade vi rätt buss och åkte vidare ut mot västlandet. Vi blev upphämtade av misters bror och var framme i deras hus kl. 17.30. Jag fixade iordning middag och vi gick och la oss vid 23.30 - helt slut. Jag valde att sova på soffan istället för tältsängen och det var ett mycket dåligt val... Sov i princip ingenting... Nåväl!

Fredag: Väcktes av schäfervalpen! Helt ok tyckte jag... Skönt att lämna soffan och ta en promenad. Jag och mister tog med oss mellanbarnet samt valpen och tog en lång lång tur i staden. Urmysigt. Väl tillbaka fixade vi lunch till oss och barnen och min svägerska som blivit förkyld och inte hade så mycket krafter till något... Eftermiddagen spenderade killarna med att fixa bilen och jag läste sagor för tjejerna och tog en tur med valpen.


 
På eftermiddagen la jag mig på soffan och såg min gamla favorit: Cityakuten, eller akkuten som den heter i grannlandet! Det blev fisksoppa till middag - supergott och sedan sagoläsning och dataspel på kvällen. Mister tyckte att jag skulle sova i tältsängen så det gjorde jag. Sov riktigt skönt faktiskt!

Lördag: Långfrukost och sedan åkte jag med min svägerska och hennes bästa vän till centrumet och köpte gardiner. Vi åt lite lunch och pussades och kramades hejdå med alla barn och valp. De är verkligen underbara de där ungarna! Vår resa tillbaka till Sverige startade kl 15.30 med misters nya, fina bil genom fantastiskt vackra Norge...



Förra turen körde vi över Hemsedal men denna gång fick Via Michelin bestämma och den turen blev om möjligt ännu vackrare och enklare att köra! Runt 23.00 stannade vi strax utanför Oslo, bäddade bak i bilen och sov ända tills klockan blev 07.45. Eller ja... Två gånger var mister uppe och startade bilen för att få upp lite mer värme - men jag klarade mig ganska bra faktiskt. Klockan 08.15 var bilen i rullning igen och vid 16.00 var vi framme i Bålsta för att hämta vovven hos hennes hundvakt. Där fick vi underbart god pasta med kyckling! Vidare till Spånga för att visa upp bilen för misters kompis och där fick vi även kaffe. Hemma var vi kl 19 - helt färdiga men ändå mycket nöjda med resan!

Fler anekdoter kommer (som den då vi blev stoppade av polisen och räddade av en olycka) - men det var resan i korthet.

Nu ska jag ta tag i lagboken men skriver nog snart igen... Adjö så länge!







Kommentarer
Postat av: Jenny W

den norske voffsingen e för gosig på den bilden. jag skulle inte vara rädd för den. kram

2008-10-07 @ 23:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0