Svampplockning

I morse vaknade jag med panik. Jag måste börja ta tag i läsningen inför grupparbete och examination. Jag läste drygt ett halv kapitel och sedan tog jag vovven med mig ut i skogen för att leta svamp. Trattkantareller eller vanliga gula dito stod på listan. Mest för att de är de svampar jag är helt säker på.
Blodriska och Karl Johan känner jag också igen men KJ är det för sent för och BR hittade jag inga... Började lessna och ringde en vän för att fråga om man kan äta fingersvamp. Stod precis då bland men massa små, blekgula svampar och beskrev dem för honom. Ahh - blek taggsvamp - det är en mycket god svamp!



Jag plockade hur mycket som helst så det blir taggsvampspaj till kräftskivegästerna på lördag!

Fick för övrigt massa bra tips på tillbehör inför lördag av en riktigt duktig kock. Han ville även komma tidigare och hjälpa till med maten. Känns tryggt. Det är lite roligt med den killen. I och med att jag blivit varnad för honom tidigare för att han är så himla dryg och otrevlig väntar jag bara på att han ska sätta den sidan till. Får se om det kommer på lördag eller om jag vunnit över honom på min sida... Nä - nu ska jag iväg och handla kräftor och lite annat smått och gott. Sedna läsa några sidor och efter det ska jag till jobbet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0