Återvinna ordningen

Sådär ja. Nu är det påbörjat storstädning här hemma. Misters brors fru ringde i förmiddags och pratade i ungefär 90 minuter. Under den tiden hann jag skrubba hela badrummet med rotborste, putsa badkar, handfat samt skura toaletten och tvättmaskinen. Nu blänker det där inne!

Medans jag pratade med min chef målade jag mina golvlister i vardagsrummet. Den stora svarta har legat ute i solen mest hela dagen och bitit på ben.

Jag pysslade äntligen färdigt min blomsterlampa. Då jag hängde upp den råkade den åka i golvet så glödlampan slockande och vill nu inte fungera längre. Tar ett foto på den imorgon istället. Vet dock inte vart jag ska hänga upp den?!

En tur till Solna hanns med framåt kvällen. Det blev tur längs minnenas väg måste jag säga. Jag var ute i god tid och kunde därför åka förbi där jag bott sambo för några år sedan samt andra minnesvärda ställen. Åkte förbi en utav pluggvännerna för att hämta en bok som jag ska läsa tills på måndag.

Nu på kvällen har jag fixat vidare och planerat inför morgondagens städning. Det går inte att beskriva med ord hur skönt det är att jag börjar få lite ordning här hemma. Nu låter det som att jag lever i ett galet kaos - men så är det väl inte kanske... Bara jag som känner det så - men gästrummet är planen för morgondagen... Samt att jag ska ordna med nu glödlampa och hänga upp min nya kreation!

Just det - lämnade in mitt PM idag. Sista uppgiften för kursen-som-Gud-glömde - så himla skönt! Lyckades plita dit alla rätt på salstentan också så nu borde jag vara färdig... Ordningen börjar återställas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0