Förundrad undran...

Hmm - jag kan verkligen inte begripa varför jag skjuter upp vissa saker in i det absolut sista? Några saker jag inte kan ta tag i:

* Avboka tandläkartid - Antingen ringer jag på tandläkarens telefonsvarare mitt i natten då jag vet att de inte är där - eller som sist: går dit dagen innan egentlig tid och spelar oförstående. Jag slapp komma dagen efter och fick en ny tid om två veckor. Hur jag ska avboka den vet jag ännu inte. Varför jag inte vill gå? Jag är livrädd för att gå till tandläkaren plus att jag inte har råd...

* Besiktiga bilen - i år lyckades jag faktiskt göra det redan dagen efter jag fick körförbud. Förra året körde jag nästan två veckor över tiden. Varje gång jag körde var jag skräckslagen och kunde mitt tal till polisen utantill om hur jag var på väg till besiktningen precis nu!

* Fixa nytt körkort - inte något man gör så ofta men vart 10:e år. Det har nu gått 10 år sedan jag fick mitt så det är dags. Eller rättare sagt: det var dags den 9 mars! Det datumet har passerat med råge. Om jag inte fotar mig och skickar in pappret kommer länsstyrelsen att dra in mitt tillstånd att köra bil! Varför varför varför tar jag inte tag i det här???

* Deklarera - Nåväl - jag väntar in i det sista men har fram tills nu (peppar peppar) alltid lyckats lämna in i tid... Kan bero på att min käre far tjatar på mig?!

* Skriva mitt skolarbete - Jag har läst och läst massor men att säta igång och skriva verkar omöjligt! Har skissat lite men inte mer än så...

Vad är det för fel på mig? Jag som alltid annars är så strukturerad och ute i god tid? Är det bara en illusion jag har av mig själv? Varför kan jag inte ta tag i de här sakerna? Foto ska tas imorgon till körkortet och skolarbetet ska påbörjas efter middagen och skrivas klart imorgon. Tandläkartiden ska jag avboka (troligen på deras telefonsvarare) och nästa år ska jag besiktiga i tid! Eller...???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0