Trist och tråkigt inlägg

Jobbig jobbhelg. Det har varit kaos hela helgen och jag vet inte riktigt varför. Tror det berott på att helgens personal bestått av människor som inte brukar jobba tillsammans. Då flyter ingenting och de som är ordinarie får göra mer än dubbelt jobb. Har som tur är haft iallafall en kollega som jag kunnat rodda med...

Det märks så tydligt på mitt jobb då det inte är som vanligt. Kidzen blir stissiga och testar gränser, planeringen fallerar och personalgruppen håller inte ihop. Men nu är den här helgen över och jag jobbar inte förrän på torsdag igen.

Betalade precis mina räkningar. En mycket ointressant ekvation då utgifterna var DUBBELT så höga som inkomsten...
Äh - det gick inte ihop alls. Lika bra att bara strunta i den här månaden. Pengar är en värdslig sak som den där lagom feta propellersnubben sa. Undrar varför jag tog upp honom - gillar ju inte den karaktären alls! Nåväl...

På tisdag åker jag nog och köper mitt Marockanska tebord ändå (för mina minus pengar). Mister och jag är lediga tillsammans - första gången på många, långa dagar. På alla hjärtans dag har han bokat in middag med amasonkvinnan och några bekanta. Men jag jobbar ändå natt så det gör faktiskt ingenting... Jag är inte bitter - inte alls!

Nu ska jag vältra vidare i min missär med en skräckfilm och rabarberglass. Nästa vecka måste jag faktiskt ta mig ur den här sorgsna känslan jag lever i. Det är inte roligt att må såhäar.  Men som jag sagt så många gånger den sista tiden: det är för mycket att tänka på och jag hinner inte med och vet inte ens vad jag själv vill... Nä - glass och film var det!


Kommentarer
Postat av: Susanne

Åh du skulle varit med mig och klappat ull, fet och fin och lockig och helt underbar! Kram

2009-02-01 @ 23:15:37
URL: http://trollmorsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0