Fullt ös

Eller just nu är det ganska lugnt här hemma. Jag är hundvakt till en kompis lilla yrväder som i skrivandets stund ligger och sover vid mina fötter. Förra gången jag försökte skriva hängde han sig över mitt huvud, la sig runt nacken och parkerade sin rumpa på datorns tangentbord. Han är en "liten" (ca 35 kg) klätterapa och har ingen som helst förståelse för att man INTE vill ha en lurvig hund PÅ huvudet klockan åtta på morgonen. Jag tror att han åkte ner från sängen 25 gånger innan jag gav upp och gick ut med båda två och lät dem röjja av sig totalt på fälten utanför...

Det är tur att han är megacharmig och genomsnäll - annars hade han nog varit mest jobbig tror jag. Men han är urgo.

Urgo - det kan ju uttalas jättekostigt men ni förstår väl vad jag menar. Supergo...

Just nu sitter jag och tittar ut över vintriga buskar, solnedgång och ska ta upp stickningen så snart jag är klar med det här inlägget... Tänk vad jag bor vackert - Bäst att njuta ordentligt... Jag har dessvärre inget vatten ännu... Undrar hur länge jag bor kvar här i mitt hus? Vi får väl se...


Vintervy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0