Lagom spännande lördag

Orkade inte riktigt gå upp då klockan ringde imorse. Gick en snabb vända med vovven (läs: gå 400 meter och vänta medan hon gör vad hon ska och sedan vända hemåt), packade in oss i bilen och åkte till gymmet. Jag är fortfafrande jättekrasslig i lungorna vilket innebär att jag inte vill träna. Men jag vill väga mig så jag har lite koll ändå. Parkeringen var knökfull och likaså omklädningsrummet. Måste ha varit något extra just idag. Vägningen var mycket positiv - skönt.

Då jag kom hem mötte jag min granne och tog en längre promenad med henne. Sedan in för att äta frukost och sätta mig med tentan. Jag har ungefär två och en halv fråga kvar. Eller en hel och två halva. Det får vara så. Gör fråga nummer fem imorgon eftermiddag... Hoppas det går!

Har fortfarande inte hört något från hanhundsägaren men hon väntar svar från sin hunds uppfödare. Jag förstår att hon tvekar då det blir hennes hanes första kull och min tik har lämnat två valpar med osteochondros ur tidigare kull. Men den kullen är inte min. För att göra en lång historia kort: jag är grymt besviken på uppfödaren till den kullen som inte valde en annan hane. Jag vet inte hur många gånger jag sa till henne att det kommer bli osteochondros efter den hanen men hon lyssnade inte. Nu sitter jag här och kan inte göra så mycket utom att vänta. Synd att just jag inte har utvecklat så mycket tålamod...

Men men - nu ska jag göra klart de två påbörjade frågorna och sedan åka och vakta de nio valparna jag var barnmorska till för elva dagar sedan. Kanske kanske har de börjat öppna ögonen - vi får väl se (hahaha)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0