Läskiga sms...

För en vecka sedan åkte vi ner till Småland. Jag körde. Ungefär i Linköpingstrakten får jag ett sms där det står:

Du kör fort, tänk på det.

Jag blir livrädd! Tittar på mätaren och resonerar med mister om det kan vara så att detta är polisens nya grej... De följer efter någon - har inte tid att klocka och böta så de varnar och plockar sedan in en om man inte saktar ner? Numret kände jag inte igen - vågade heller inte ringa och höra vem det var. Sms:ade till 118100 (eller liknande) men ingen registrerad ägare fanns till telefonnumret. Jag svarade något i stil med att det var 120 på vägen och att det inte var för fort...

Men du körde 140 nyss, erkänner du inte det?

Fick jag till svar... Lite obehagligt var det. Vi funderade länge och väl på vem det skulle kunna vara som sms:ade. Några mil senare fick jag ett till:

Jag ser dig igen...

Helt övertygad om att det INTE var polisen skickade jag ett kaxigt: vinka då du kör om då tillbaka.

Efter ett tag blev jag omkörd av en Saab 9-3 turbo X (tror jag den heter) och kort därefter fick jag ett till sms om att jag körde mycket lugnare nu...

Nåväl - slutet på denna märkliga smsdialog blev att killen i bilen förklarade att han hade sett mig i bilen, tyckt att jag var söt och ville skojja lite med mig skrev han. Han undrade om jag ville provköra hans bil och om vi kunde ses. Jag svarade att jag påväg att fira jul hos svärmor men tackade för komplimangen.

Intressant sätt att flirta på! lite coolt ändå att anstränga sig så. Hade jag varit singel hade det nog blivit en fika på någon mack - bara för att belöna hans inovativa och kreativa sätt att ragga upp en tjej!

Saab 9-3 Turbo X

Kommentarer
Postat av: jw

Oj det var värst!

Bilregistret, sen hitta.se eller vadå? Skumt, kreativt och på gränsen till scary. Men en komplimang sitter som sagt aldrig fel!

2009-01-05 @ 16:00:22
URL: http://jennywagenberg.blogg.se/
Postat av: angie

Hahaha!! Värsta gulliga! En riktig snygging sitter ju i bilen så jag är inte förvånad! :)

2009-01-07 @ 10:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0