Skitprat

Överallt i alla tidningar står det tips om hur man undviker det välbekanta och omtalade toa-plumset. Jag har (som många andra kanske) stora problem att gå på toaletten då det finns andra människor i närheten. De ska helst inte finnas någon i samma hus.

Nu är det aningen problematiskt då vi oftast är två, jag och mister. Han har dock accepterat mina krav på ultrahög musik (á la System of a down) och att jag får vara helt ostörd.

Men det där plumset - det är verkligen inte DET som är ett problem. Inte för mig iallafall. Det handlar snarare om all luft som kan finnas i kroppen och att den vita porslinsskålen är en grym resonanslåda. Att badrum ofta är kaklade och klinkrade hjälper också till att skapa ett eko som inte kan återges någon annan stans.

Utan tändstickor vågar jag mig heller oftast inte ut från ekohallen. Jag tror inte att jag lämnar efter mig värre än någon annan - men jag tycker det är jobbigt!

Nog med skitprat!


Kommentarer
Postat av: jenny

Hihihii! Förlåt att jag fnissar, förstår att det är ett problem (jag om nån!), men du skriver ju så roligt!

2009-01-22 @ 15:38:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0