Galen

I flera veckor, ja månaders tid har jag försökt att inte bi frustrerad över att mister spelar ett gratis dataspel online. Vi brukar ju spela ihop på dator, PSP och PS3 men det här har jag inte varit inkluderad i. Har väl heller inte velat då jag tyckt att det verkar tråkigt och lite fånigt.

Nåväl - i helgen satt mister med den bärbara i soffan och på bråkdelen av en sekund gör jag något som numera har förändrat mitt liv. Jag lutar mig över hans axel och ber honom förklara vad det går ut på...

Åh vilken miss från min sida! Numera är jag helt manisk! Har aldrig förr fastnat i varken dataspel, tv-serie eller bloggläsande som den här gången. Det enda jag kan tänka på är hur trupper ska anfalla, guld och mat kunna samlas in och vilka klubbkämpar, falanxer eller vilket kavalleri vi ska uppdatera så de får ännu mer kraft.

Mister jobbar så jag fick ringa till hans kompis och rådgöra om vilket slott jag skulle attackera. Förstår ni?! Jag har spelat spelet i kanske två dygn. Mister och hans kompis har suttit i flera månader. Ni som känner mig vet att jag INTE bör spela saker som går ut på att vinna. Just nu ligger jag och mister på 104:e plats i ranking av ungefär 5000 spelare. Spelet tar slut 24 februari - om inte tidigare. Allt går ut på att överleva, utveckla och vinna vinna vinna!

Jag klarar inte av det här. Om ungefär 45 minuter ska jag kalla tillbaka truppen för att kunna sända iväg den på ett annat mission där de ska plocka upp runt det slott som ska anfallas om dryga timmen. Låter det galet? Det ÄR galet!


Min drog

Kommentarer
Postat av: Susanne

Kära vännen, hur ska jag rädda dig ur träsket? ;)

2009-11-03 @ 23:01:35
URL: http://trollmorsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0