Hundgöra

Sent igår ringde mister. Han var framme. Genomfrusen, dyngsur men välbehållen. Skönt!

Dagen idag började med ett fint sms från en kompis - blev jätteglad. Tänk att det ska vara så svårt att få tid att ses ibland. Klockan nio gick jag ut och klippte lite buskar i väntan på att en hundträningskompis skulle titta förbi. Hon rullade in med bilen vid halv tio och vi gick iväg för att lägga spår till fyra hundar. Hon gick lite vilse så min stora tjej fick ett spår som var närmare en och en halv kilometer - gick superbra! Lillgrisen gick också sitt spår på utmärkt vis så till nästa gång ska det avancera i längd.

Vi åt en sen frukost då spåren la till sig och pratade om killars och tjejers olika språk och att vi faktiskt har ganska förstående och förklarande karlar i våra liv. Allt som oftast iallafall.

Satt uppe sent igår och skrev skolarbete så idag handlade det mest om att läsa och kommentera. Tar ganska lång tid ändå med grupparbete. Mest kanske att fundera över olika processer...

Framemot fyra åkte jag som vanligt iväg på lydnadsträning med lilltjejen som förövrigt fyller sex månader idag! Träffade en av kursdeltagarna lite tidigare och hann prata lite vidare privatträning med samma instruktör. Känns som ett bra upplägg.

Ikväll blev det massa hundprat per telefon. Avelskommité och valberedning tar tid - men det är kul! Efter att ha skurat alla golv och polerat diskbänken ska jag nu ta och lägga mig. Tjejerna har redan somnat - trötta efter en härligt hundig dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0