Mycket snack och äntligen verkstad

Nu har jag pratat så länge om att gjuta löv igen. Nästan så länge att löven är på väg att vissna och bli obrukbara. I morse stod jag alltså inför ett val. Efter att jag skjutsat mister till jobbet var frågan: inne och välbehövligt plugga till torsdagens tenta eller utnyttja det fina vädret och gjuta löv?


Perfekt plats att ställa saker på - färgpigment! Löven utlaggda i sanden - dags att vispa betong! Färdiga löv - nu är det bara att vänta på resultatet då de brunnit färdigt...

 

Det gula pigmentet uppförde sig inte alls som jag trodde. Får se om det märks någon skiftning i den betongen alls... Spännande väntan...!


Kommentarer
Postat av: Susanne

Kul att det äntligen blev av!! Jag har bara plockat svamp, shoppat julsaker (jo faktiskt:) ) och stickat. Skönt det också, har varit mycket sol i Dalarna. Kram

2009-09-28 @ 19:05:41
URL: http://trollmorsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0