Smärta

Då jag stod och sågade idag hörde jag plötsligt ett skrikande av smärta från huset. Jag kastade sågen och sprang in. På golvet låg en utav valparna (hanen som ännu inte har fått något hem) och bara skrek och skrek. Jag lyckades lugna honom men han haltade så grovt att jag ringde veterinären. De bad mig avvakta då de hade en operation på gång.

En av mina bästa vänner (djursjukvårdare) kom över och klämde igenom honom. Jag lät honom vila lite och åkte sedan in akut med honom. Efter kanske tolv (!) rtg-plåtar kunde de inte hitta någon fraktur. Ortopeden ska titta på honom på måndag är planen. Om han nu inte blivit magiskt bättre till imorgon. Jag hoppas det. Dagens räkning gick på drygt 4500:- och han är inte så högt försäkrad i och med att jag väntar på att han ska få ett eget hem...

Många etiska tankar som krockar. Jag försöker att inte tänka så mycket alls... Håll tummar och tassar nu för att lilleman är bättre imorgon!

Lilleman

Kommentarer
Postat av: Lina

Men lilla vovven då! Hur mår han? Hoppas hoppas att han mår bättre! Krama om från mig!

2009-08-09 @ 14:43:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0