Läskiga filmer

Har sovit två nätter i stan. Igår var vi i Sörmland och tittade på hundar. Kanske blir det en till hund i vår - vi får väl se... Vägen dit blev 16 mil och hem endast 11. Vi körde lite fel kan man säga men fram kom vi och en mysig dag hade vi. Kvällen ägnades till massa prat samt TVÅ skräckiga filmer. Jag gillar verkligen läskiga filmer men inte mister. Han satt i soffan med endast ett halv öga på skärmen men jag låg i sängen under täcket och blev så där härligt skrämd. Ännu mera skrämd blev jag då mister la sig bredvid, låstsades somna och sedan vrålandes hoppade på mig. Förkortade nog mitt liv med tre år. Å andra sidan förlängdes det nog med samma antal år av allt skratt efteråt...

Den första filmen: Mirrors var ganska överdriven och dålig. Några smarta lösningar men ja... Se den och glöm den typ. Men den andra: El Orfanato (Barnhemmet) var mycket bra. Genomtänkt, spännande, intelligent och ett mycket bra slut. Den måste ni se - suveränt bra!

Mirrors The orphenage

Nu väntar jag på att mitt potatismos ska koka klart. Får se om jag åker och tränar sedan eller läser materialet till morgondagens seminarium... Nåväl: här är en bild på hur fint det blev då jag städade till Hiro (Nakamora). Namnet kommer av att min fisk är en japansk kampfisk och då jag skaffade honom såg jag på Heroes...

Nystädat hos Hiro

Inte den skarpaste bilden jag tagit men men... Nu ska jag kolla potatisen - ha det så bra idag!


Kommentarer
Postat av: Angelina

Nu måste fisken vara väldigt glad! :) Ska nog ta o se några av dina filmtips! Puss

2008-11-18 @ 10:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0