Demokrati och välfärd

Sitter med min hemtenta och håller på att få spader. Det är så mycket som jag känner att jag missat i den här kursen. Så mycket intressanta saker som jag anser att våra föreläsare borde gett oss möjlighet att få ta del av. Då ämnet är stort och nytt är det svårt att veta vad man ska ge sig i kast med...

Nu då jag sitter och försöker förstå hur Rothstein tänker om välfärden och hur globaliseringen har påverkat socialpolitiken inser jag hur mycket mer jag egentligen skulle vilja vara insatt i det här! Hur ska jag bli det på två dagar? Det är så många frågor jag skulle vilja diskutera med någon... Funderar på fullaste allvar att kontakta Råttan och bolla lite idéer med honom. Får väl göra det på nästa kurs kanske... Om jag vågar...




Närmast måste jag klura ut om endast demokratiskt uppbyggda länder passar in i Esping-Andersens modell för välfärdsstatsregimer eller om andra också gör det? Hur har den ekonomiska utvecklingen påverkat demokratin i utvecklingsländerna? Kan man verkligen jämföra olika länders välfärdssytem?

Har laddat upp med kaffe och ska gå omkring fem minuter barfota på gräsmattan och fundera hur jag ska gå vidare med det här... Passande nog lånade jag frågetecknet från regeringens hemsida... Många frågetecken just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0