Första inlägget

Ja, då var jag inne i bloggvärlden då... Namnet kaffeböna är något som jag verkligen står för och använder i mängder, dagligen. Den här bloggen kommer att handla om mig själv, mitt liv och vad som händer och sker bland tankar och händelser i min vardag.

Just nu är klockan mycket så det allra första inlägget blir inte så långt. I eftermiddags kom jag hem från några dagars utflykt till södra delen av vårt land. Supermysigt med några dagars avkoppling. Eller ja - vi har åkt runt en del men bara gjort saker som vi velat göra. Hälsat på vänner, tittat på valpar, besökt bildelshimlen, ätit gott och myst massor.

Strax innan middag mötte jag upp min chef på jobbet och åkte med henne till en kollega. Som vanligt var min kära chef sen. Hon är ganska lustig med tider - i jobbet håller hon tider - men privat är hon en katastrof. Jag brukar alltid räkna med ca 40 minuters försening då vi ska mötas och det brukar ligga ungefär vid den summan av minuter...

Nåväl - efter att vi hittat parkeringsplats klev vi in, endast 35 minuter sena. Vi fick en underbar fisksoppa till middag och hann prata igenom massa bra upplägg inför kommande veckor på jobbet. Min chef åkte hem och en annan kollega dök upp istället. De drack vin medans jag höll mig till espresso. Kanske därför jag fortfarande är ganska pigg?

På väg hem med tåget höll jag på att avlida av alla äckliga lukter. Är inte van att åka på kvällarna bland alla underliga och annorlunda odörer. Jag såg nog oerhört märklig ut då jag satt och lutade mig i min scarf. Funderade på att linda den om mig som en burka men insåg att det skulle se ännu märkligare ut då jag redan satt mig på plats i vagnen...

Väl hemma pratade jag med underbara klasskompis G som berättade vad de beslutat på träffen jag missade i måndags. Vår kurs just nu om politik passar verkligen in i mitt liv. Det är oerhört spännande och givande att ha bättre koll på välfärden och vår sociala politik nu då ekonomin skakar och allt pekar mot en lågkonjunktur.


Fick tag på världens finaste på msn. Han var upptagen i telefon men ringde efter ett tag. Har bokat och betalat våra flygbiljetter nu så vi kan åka och hämta hans bil. Ska bli roligt att åka tillbaka till Norge och hälsa på igen! Tar nog med lite garn så jag kan börja med ett par nya raggsockar - det börjar rycka i sticknerven nämligen. Var inne i en helt underbar garnaffär i tisdags. Jag stod och höll i två nystan med massa vackra färger men la tillbaka dem vilket jag nu ångrar. Ska åka till lokala affären här i korkarna och se om de har liknande för då slår jag till.


Hmm - känner precis att allt låter ganska anonymt och kanske aningen tråkigt att hänga med - men jag har inte funderat ut hur jag ska formulera mig ännu. Men det kommer. Nu ska jag nog ta och sova innan jag och vovven ska ut i skogen imorgon och se om trattkantarellerna har behagat titta upp ur mossan ännu.

Sov gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0