Vantval

Åh - jag kan inte välja hur jag ska göra... Snart blir det tredje gången jag repar upp min stackars vante... Jag tänkte ju först sticka dem i mitt nya ullgarn men då garnet inte skiftade färg så snabbt som jag önskade valde jag att sticka vantarna i Alpaca istället. Det gick sådär - men de artade sig efter några försök... Nu tittade jag dock lite närmare på dem och de är inte perfekta i möntret - jag måste missat på något sätt... Värdelöst. Undrar om jag orkar repa upp IGEN och sticka om...

Men å andra sidan kommer jag nog inte använda dem om de inte är helt perfekta (eller nästintill iallafall). Till mitt fina ullgarn har jag hittat ett mönster på en v-sjal som jag nu beställt. Hoppas den blir fin. Kanske ska jag strunta i Alpacagarnstanken på mina vantar och sticka dem av ullgarn istället. Mönstret gör sig bättre i ull faktiskt. Det blir tydligare. Men de blir mjuka och sköna i alpaca... Jag tror att jag har så det räcker av rosa och grått ullgarn - men då matchar de inte det andra garnet - och jag gillar ju grönt! Suck - valet och kvalet...


Vantval



Jobbade inatt och då jag kom hem fick jag besök av vänner med vovvar. Vi har lagt spår och varit ute massor i skogen i solen hela eftermiddagen. Underbar dag! Nu ska jag fundera lite mer över mina stackars vantar (vilka livsavgörande megabeslut) tills mister slutar jobbet. Då ska vi bogsera hem hans bil är det tänkt... Imorgon ska vi planera! Tjoho - det gillar jag - mycket!

Kommentarer
Postat av: jenny

Haha... fillåt men jag smålog lite när jag läste om dina stickningsproblem. Perfektionist javisst. Du verkar verkligen vara i valet och kvalet. Tycker båda är så fina. Jag kan då inte se ett uns av nån felstickning i mönstret? Men så har jag kanske inte de rätta "stickar-ögonen" heller :)

Ps. Din header är jättejättefin!

2009-01-09 @ 23:00:11
URL: http://jennywagenberg.blogg.se/
Postat av: Annica

Hahaha NU fattade jag vad det stod i ditt inlägg om Alpacagarnstanken... Läs ordet några gånger så borde du om någon förstå varför det är så kul ;-) Gurkört gurkört gurkört tralalalala.

Fick läsa tre ggr för att förstå och var nästan på väg att fråga dig om man verkligen vill ha vantar som luktar! Hoppas vi kan ses snart. Planera bra imorgon! Puss och god natt!

2009-01-10 @ 00:01:14
URL: http://annica-minvraavvarlden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0