Min dag idag

Jag var vaken på övertid igår. Det blev många tårar sent in på nattens timmar. Var därför lite seg imorse. Men gick upp tillslut, var ute med vovvarna och åkte sedan till skolan för intro på nya kursen.

Det var jätteroligt att träffa vännerna igen - speciellt en som ska bli två!

Vi gick igenom hur kursen skulle se ut och faktum är att jag mer och mer tycker att det är en onödig kurs. Har läst stora delar av den artikel vi har föreläsning om imorgon. Det är jätteintressant - medborgarperspektiv på välfärden. Jag menar verkligen att det är spännande och viktigt men inte för mig här och nu i min utbildning. Vad ska jag med det till rent konkret då jag ska ut i arbetslivet om ett år? Det känns lika viktigt som andragradsekvationer! Varför inte ha en kurs om missbruksvård, barn som far illa, olika yrkesroller inom socialt arbete, etik?? Ja, en kurs om vad som helst på en inte så strukturell nivå!

Var lite nedslagen på min färd hem från skolan. Tog en sväng förbi mitt jobb (det "gamla") och fick massa goa kramar av mysiga kidz. Fikade en stund med en kollega - jag saknar jobbet. Ska bli najs att åka med på vinterkollo med det gänget. Planen var att få prata lite struktur för de dagarna men de ansvariga grabbsen var inte där så det får bli en annan dag...

Kvällen hemma har varit lugn - kvällspromenad med hundarna tillsammans med min granne och efter det artikelläsning. Nu ska jag sova så jag orkar upp i ottan imorgon - tur att vi inte börjar förrän 10 iallafall...!

Kommentarer
Postat av: Mysan

En stor varm kram till dig!

2010-01-21 @ 11:25:28
URL: http://mysanb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0