Nytt år!

Tänk - nu är det 2010, ett nytt år med nya möjligheter. Mitt år har bekvämt planerade ramar redan nu. Jag har mitt nya jobb (och mitt ordinarie), min C-uppsats samt min praktik att ägna mig åt. Hundmässigt har jag planer med både den lilla och den stora - får se vart det leder.

År 2009 blev väl inte riktigt som jag tänkt mig, men det vet man ju aldrig i förväg. Nu med facit i hand kan jag ju säga att de tre sista veckorna på året blev de bästa. Tråkigt men sant att jag inte såg saker och ting tydligare tidigare (hehe - tre ord på t i rad...). Nåväl - 2010 kan bara bli bättre i många avseenden. Men några bra saker med 2009 då:

* Jag födde upp en kull valpar som jag tror mycket på. Sparade en liten korv från kullen som berikar mitt liv varje dag

* Praktikplats inför hösten är fixad

* Fick ett nytt jobb med bra löneförhöjning

* Har börjat tänka mer på vad jag själv vill med mitt liv (och vad jag inte vill)

* Har gått två intressanta pysselkurser som gett mycket skaparglädje

* Har klarat samtliga kurser i skolan, de senaste med VG-betyg

Jag har just nu tio intensiva introduktionspass på mitt nya jobb - det är jättekul! Idag har det inte varit så ansträngande rent arbetsbelastningsmässigt och vi har skrattat massor. Nu ska jag slänga mig i soffan och bara vila. Gott Nytt År!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0