De lege lata

Jag har varit helt utan internet i nästan en vecka nu... Abstinens! Nåväl - tekniker har äntligen varit här och löst problemet. Den förfasande tentan i tisdags gick hur smidigt som helst. Nästan så jag kände mig lite snuvvad på resultatet. Nä - egentligen inte. Vår ombytlige föreläsare vred på rockmusik och istället för en salstenta satt vi i grupper och svarade på 20 frågor och redovisade i någon sorts seminarieform... Udda - men alla blev godkända så nu behöver jag inte fundera över NÅGONTING som har med skolan att göra på en hel månad! Fick VG på min juridikhemuppgift också - finemang. Rubriken på inlägget är en utav de latinska fraser vi lärt oss men syftar även till hur lite jag kanske ändå har pluggat även om jag tycker att jag suttit hela tiden...

40-års fest i lördags avklarad och likaså julfest i tisdags med jobbet. Gårdagen bestod av slöande och tittande på tre filmer. Kung fu Panda är väl den jag kan rekomendera utav de tre. Den var himla söt och riktigt bra.


Kung fu panda trailer HD
Uploaded by sebest

I morse träffade jag min fodervärd till en utav mina vovvar. Min och hennes rullade omkring i skogen som en enda stor blöt lerboll och hade hur kul som helst. Efter det blev det lite lydnadsträning. Resten av dagen har gått åt till att städa. Har röjt ut allt ur skåpen i köket, torkat och slängt mängder av saker. Nu är det rent och fint och imorgon blir det matrummet och gästrummet som ska fixas. Så himla skönt att vara ledig och ha tid till allt. Har haft massa visioner inför kommande pysselkvällar också - det är verkligen underbart att vara så här ledig. Eller ledig och ledig - nu ska jag till jobbet! Adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0