Den ekonomiska krisen

Rubriken symboliserar olika saker...

Min brist på pengar beror till stor del på mitt liv som student (se en portmonä med en ensam liten fluga som singlar sig upp då man blåser i den). Jag klagar inte (så mycket iallafall) men det är aningen knapert att få en 50% lön och några futtiga bidragsslantar (har reducerad bidragsdel) att räcka till då jag bor själv i hus, har bil (läs kombi), vovve och försöker ha ett socialt liv utöver... Men det fungerar - oftast...

Den ekonomiska kris som drabbat USA och därmed hela världen har även drabbat mig! En vansinnigt egoistisk tanke men i morse satt jag och mister och pratade lite. Tog återigen upp frågan om hus, sambo, flytt och annat vi pratar fram och åter runt. Ja, jo - men i och med den ekonomiska krisen som är i dagsläget är det inte vettigt att ta lån och därför får den här frågan ligga lite på is så länge - tyckte mannen i mitt liv...

Vettigt? Hur kan det vara vettigt att något som händer så långt bort drabbar mig här i skogen? Ego - aboslut men det är jag just nu. Men vi ska prata vidare om det i helgen lovade han. Då har vi många mil och många härliga timmar på oss och vända och vrida på allt! Ska bli SÅ himla skönt att komma iväg lite bara vi två...

En annan sak som är lite märklig. Vi pratar ju olika språk, killar och tjejer - det vet väl alla men igår kväll... Vi har lagt oss i sängen för att jag ska få se nya lego-batman spelet till psp'n. Jag stönar till över att det gör lite ont i magen. Jaha - igen? frågar mister som fortfarande är aningen skärrad över den evetuella orsaken till tisdagens akutbesök... Vi skrattar lite och börjar spela lite spel. Just det, säger mister. Jag var förbi NK härom dagen och tittade på lego's nya barnvagn. Den var jättepraktiskt och stilren. Skön att hålla i också och skjuta - den var helt ergonomiskt uppbyggd nämligen.

~Medan han pratar ligger jag totalt stum bredvid och försöker förstå om mina öron verkligen hör det här~




Han pratar vidare om den underbara vagnen och säger även att han inte riktigt vet varför han hamnade där... Efter lite letande på nätet tror jag nog att han menade BRIO och inte LEGO men vad vet jag... Han förvånar mig flera gånger om dagen - mestadels positivt! Världens finaste! Barnvagnar... Varför går han på NK och tittar på barnvagnar? Härligt men märkligt om ni frågar mig...



Efter barnvagnsmonologen såg vi på Wall*E - rekommenderas varmt! Hur fin och bra som helst.


Nu avslutar jag för att för hoppningsvis ägna lite tid åt hemtentan... Fick sluta tidigare från jobbet idag för att åka hem och skriva så det ska jag väl göra också så jag inte får dåligt samvete för det också! Ska bara fixa en stor kopp kaffe först!

Adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0