1 april!

Denna soliga dag har jag klarat mig utan att bli lurad en enda gång (vad jag vet iallafall). Har heller inte lurat någon. Undrar om 1 april-hysterin har avtagit med åren eller om barn av idag inte lurar varandra i samma utsträckning som vi gjorde förr?

Då jag var liten klurade jag på skämt i flera veckor innan dagen äntligen infann sig. Konsten var nog att klura ut ett skämt som faktiskt höll hela vägen. Det fick inte vara för osannolikt, för uppenbart eller för tråkigt. Inte heller fick man avslöja sig genom att börja fnissa. En konst var det av högsta klass. Undrar om jag ska börja klura redan nu till nästa år? Idag har jag ju inte lyckats komma på något alls...

Föreläsningarna idag var både intressanta och röriga, bra och tjatiga samt tråkiga och givande. På rasten träffades hela min B-uppsatsgrupp för första gången. Det känns verkligen som ett mycket bra gäng. Tror det här kommer bli en rolig, mysig och givande vår med många skratt!

Den svarta tjockisen ligger på golvet vid mina fötter nu och snarkar lite grann. Pälsen står rakt upp på sidan - som en överkammad flint som virvlat upp från ett gammalt huvud i vårstormen. Fast på en välpälsad mage istället. Ska försöka fota då jag får möjlighet så ni förstår vad jag menar...

Nu tillbaka till mitt PM-skrivande... Har skrivit hälften nu. Det är mycket flummigt i och med att jag saknar både intresse och motivation. Kan bero på att vetskap om vad som egentligen förväntas av den här uppgiften är lika med noll... Men ikväll ska den bli färdig och sedan har jag (förhoppningsvis) gjort klart det sista i kursen som Gud glömde... Tjoho!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0