Mikro, meso och makro

Efter nattarbete, solande, klappande på högdräktig tik, lunchintag har jag nu placerat mig framför datorn i hopp om att kunna plita ner några viktiga poänger inom symbolisk interaktionism. Tanken är att jag ska nivåplacera i mikro, meso och makrokategorier. Innan jag började med uppgiften hade jag ett hum om hur jag skulle gå tillväga. Det hum:et försvann...

Nu undrar jag vad jag ska göra. Ska jag nivåplacera själva teorin i på en nivå (skulle bli mikro då) eller ska jag försöka hitta exempel så jag kan placera teorin inom alla tre nivåerna? Hmm... Ska klura på det minsann!

I förmiddags fick jag ett psykbryt och var tvungen att gå ut i skogen och hyperventilera lite. Mister har ett annorlunda sätt att hantera mina nojjor på och idag vippade jag över kanten ner bland hajarna i mitt eget hav av bagage. I mitt huvud sa han att han i sommar ska åka på festival med ett ex. I hans huvud var så inte fallet.

Långfredagen kommer inte bli mer spännande än så här. Mister har åkt till jobbet och den stora, svarta lurvbesten ligger på sidan och flämtar så jag tänkte skriva klart mitt arbete och sedan lägga mig bredvid henne och känna på sparkande valpar i den enorma magen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0