Färdig x 2

Tänk vad mycket jag kan få gjort då jag sitter med hemuppgift! Jag har, förutom allt skrivande:

* fotat min träningscykel och lagt ut på blocket

* flyttat min megatunga sekretär över halva huset - utifall att båda hundarna måste vara hemma samtidigt och inte gillar varandra... Sekretären får agera dörr...

* promenerat på livsfarlig isbana och över plöjda åkrar i mörkret med min granne och vovven

* mailat min juridiklärare och fått veta att han godkänt min rest - tjoho - färdig!

Jag trättnade på min uppgift vid lunch och ringde till kommunens socialförvaltningskontor (borde jag inte veta hur man säger vid det här laget?) och fick prata med en jättetrevlig kvinna. Vi bollade idéer fram och åter i över en halvtimme. Mycket intressant och givande. Skrev precis klart det sista och mailade över till min kommentator - tjoho - färdig!

Det enda jag funderar över är formalian... Det blev liksom nästan tre sidor, enkelt radavstånd med Times New Roman punkt elva... Enligt den egentliga formalian ska det vara punkt tolv och ett och ett halvt radavstånd... Frågan är hur mycket vi ska följa den i den här uppgiften? Tur att vi inte har formaliahitler som examinator denna gång. Eller så har vi hennes (examinatorhitler bär nämligen kjol) tvillingsyster - det vet jag ju faktiskt inte...


Kommentarer
Postat av: Susanne

Back again, utmaning till dig på bloggen :) Grattis till att saker verkar falla på plats!

2009-02-11 @ 23:20:47
URL: http://www.trollmorsan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0