Måndagsfrukost

Sitter just nu och dricker mitt morgonkaffe i sällskap av en ganska nedstämd tjej... Är på besök i Småland och har tagit hand om min vän som fått 2:a gradens brännskada i halva ansiktet och över ena armen.

Vi har tagit det lugnt, myst och pratat i tre dagar nu. Snar ska vi på återbesök till läkare. Vi satt på akuten i fem timmar igår. Det känns bra att få vara här nere då livet inte är så lätt för henne...

Lite senare idag åker jag dock vidare till mister och svärmor och stannar där till fredag. Kanske åker hit upp igen men vi får se hur det ser ut. Mister och jag planerar att åka till Gbg och vara med på tv-serieinspelning. Han har en kompis som regisserar. Ska ringa och höra om han är där nu. Lite kul - kanske får jag träffa P. Falk? Spännande vore det då jag bara pratat med honom i telefon. Men det är en annan historia.

Vovvarna ligger på golvet och dreglar över smörgåskanterna som jag har kvar på tallriken... Tillbaka till kaffet och den vackra vyn över snöig sjö utanför de gamla fönstren.

Kommentarer
Postat av: jenny w

Tänker på din kompis...

vad skönt att hon iaf har dej där som stöd.

2009-02-23 @ 11:34:05
URL: http://jennywagenberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fint att du är där! Sänder en tanke till din vän.

2009-02-23 @ 18:04:42
Postat av: Anonym

Nej men fy så hemskt för henne! Hoppas hon kryar på sig snart och att du har det härligt ändå i småland!

Puss o kraam

2009-02-26 @ 22:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0