Katastrof

Det var inte så enkelt att laga bilen som meken, även kallad glädjekalkyleraren hade trott... Jag åkte några mil med bilen och efter ett stopp på Biltema hackade hela bilen för att sedan lägga av på E4:an. Jag hann precis köra av och rulla in på en mack. Ringde meken som sa att jaha - då kanske allt måste bytas ändå. Det är dyrt och tar lång tid... Sen sa han att jag skulle starta bilen och då verkade den fungera ok.

Jag bestämde mig för att bilen inte var trasig och körde mina planerade fem mil hem till huset. Det gick bra utom då jag stannade för tre änder som passerade vägen vid en sjö. Då hackade bilen igen. Ungefär som då man ligger på alldeles för hög växel.

Väl i tryggt förvar och med parkerad bil ringde jag min egen mek som sa att jag nog kan köra bilen ett tag så länge jag inte går under tomgångsvarvtalet. Förkylningen släpper inte heller och idag är jag inte pigg alls. Ska ringa jobbet om ett tag för jag kommer inte kunna köra upp till Stockholm och ännu mindre jobba då jag känner mig såhär. Suck...

Kommentarer
Postat av: Angelina

Men hej lilla vän! Vilket strul med bilen o förkylning! När tror du att du kan komma hem? Jag är ledig from v 29...då måste vi iaf ses en massa tycker jag:) Hoppas allt löser sig gumman! Kramar lina

2009-07-01 @ 23:55:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0