Vad ska jag göra nu då?

Just nu är jag och mina lurviga tjejer nere i Småland hos min vän och har det bra. I lördags grillades det hos svägerska med stora släkten. Mister var tyvärr inte med men vi hade jättemysigt ändå!

Igår var jag och Z ute med min bil för att göra lite ärenden. Plötsligt börjar den hacka och bete sig konstigt. Jag hinner precis svänga av vid en liten parkering innan bilen dör... Vi puttar bilen den sista biten och får som tur är en plats i skugga - hade hundarna i bilen så det var nödvändigt med solfri plats.

Jag lyfter på motorhuven och konstaterar att olja och spolarvätska - det har jag. Under motorhuven är det ungefär så långt som mina kunskaper sträcker sig. Motorcykelmotorer däremot - det börjar jag bli lite av en expert på! Nåväl - ringer svägerska och man som kommer i ilfart och bogserar till verkstad endast 1 km bort. Nissen tittar på bilen och muttrat något om tändspolar och överslag och trasig och svårlagad och dyrt och alla de ord man aboslut inte vill höra då man lämnar in bilen.

Ringde min meck hemmavid och han var inte ute i landet och kunde inte komma och hjälpa mig. Jag förklarade för Nissen att jag aldrig lämnat min bil i främmande händer förr, att han måste vara försiktig då han startar den för tändningslåset är speciellt och att han inte på några som helst villkor får byta något som inte är trasigt.

Efter massa skjuts och underbara vänner och släktingar kom vi tillslut hem igår (utan min bil) och kunde äta pizza vid tio på kvällen.

Imorse ringde Nissen - nu även kallat ängeln, och sa att det sett "förjävligt" ut men att han gjort som jag sa och bara putsat och blästrat upp tändspolarna och att bilen nu gick som en klocka och han ville ha 625:- för jobbet! Behöver jag skriva att jag är lycklig nu?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0