Drömmer lite...

Har suttit en bra stund nu och letat efter flyglar. Då jag flyttade från min lägenhet till hus följde inte min flygel med. Jag saknar att spela och jag saknar en flygel eller ett piano. Jag vet precis vilken klang jag är ute efter och egentligen är det bara ett telefonsamtal bort tills jag skulle kunna få mitt dröminstrument. Min pianostämmare har stenkoll på vad jag söker och letar mer än gärna bland sina kontakter.

Men det blir inte just nu. Det kostar lite för mycket - men drömmer - det gör jag! Att få spela en etude av Chopin, en utav Beethovens sonater eller varför inte lite Schumann?

Flygel



Flygeln på bilden är av märket: Yamaha. Jag har nog tänkt mig Billberg om det blir ett piano och då jag ändå drömmer: varför inte en Steinway-flygel? Ja tack!

Kommentarer
Postat av: jenny w

Åh, klart du ska ha en! Livet är för kort för att inte använda sina talanger!

2009-03-05 @ 19:36:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0