Samtal med barn

Titeln på en utav de böcker jag känner att jag borde läst lite mera ur under denna kurs. Får bli lektyr i valplådan om några veckor. Tänkte en helt del på samtal och främst då med barn och ungdomar nu i helgen. En del av mig vill verkligen ut och arbeta på riktigt nu. Den andra delen är förskräckt över den första delens tankar. Hur ska jag kunna gå ut i arbetslivet nu? Jag kan ju ingenting?!

Faktum är att jag nog kan en del. Bara på den arbetsplats jag är nu har jag utvecklats under fyra års tid. Sitter och filosoferar över studieuppehåll alternativt tjänstledigt från jobbet. Ingenting är väl egentligen i någon form av realitet men det är intressant att vrida och vända lite på verkligheten.

Men samtal var det. Det är intressant. Ska ta tag i "samtal och samtal om samtal" till mitt PM nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0