Spaning på en spanare...

För några veckor sedan samlades jag och min grupp för att skriva vidare på våra delar i uppsatsen. Jag och en klasskompis skrev problemformuleringen. Allt gick smidigt tills hon gick ut för att röka. Jag hade inget att göra och tittade mig omkring på cafét där vi satt...

En ensam kille satt och pratade i till synes en handsfree. Men då jag tittade närmare såg jag att den hade en sån där skruvad telefonsladd... Intressant, tänkte jag och började lyssna på vad han sa. Förstod snabbt att han var polis. Ord som: den misstänkte, signalement, strategi och gripande användes flitigt.

Killen/polisen satt och spanade på två personer som befann sig på en kyrkogård tvärs över gatan. Han uppdaterade sina kollegor hela tiden både genom snäckan och via mobil. Om en utav de misstänkta skulle avvika från platsen skulle "vår" polis genskjuta honom. Jag uppdaterade mina klasskamrater med den spännande scen som utspelades framför våra ögon. Bara minter senare kastade sig spanaren iväg, ner för trappan och på en mikrosekund trängdes det fem tjejer hårt mot rutan för att försöka se vad som hände. No action dock...

Vi fick tillbaka till våra datorer och tur var väl det för spanaren kom tillbaka ganska snabbt.... Pinsamt om vi stått kvar! Spännande avbrott i vardagen...

Spanare

Kommentarer
Postat av: Lina

HIhihi...jag hade gjort exakt samma sak...nyfiken som jag är! :) Fast kanske stått kvar när han kom tillbaks... pinsam som jag är...:) Rolig grej! B skulle vart där ;) KRAM på dig gogrynet!

2009-05-26 @ 21:30:26
Postat av: JW

oj, wow,. skönt med lite action i det annars inte så actioninfluerade uppsatsskrivandet! har vi skola allihopa på måndag (alla grupper)? I så fall ses vi då! LÄngesen! Kram o hoppas doggisarna mår bra.

2009-05-28 @ 01:26:36
Postat av: Susanne

Spännande det där!! Kriminalaren som sökte mig på jobbet har inte ringt igen... sa jag att jag är nyfiken?! :) Blir det garnpåfyllning på torsdag? Kram Susanne

2009-06-01 @ 19:07:53
URL: http://trollmorsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0