Att smälta glas

Helgens kurs i lampwork har varit magisk. Jag vill så gärna fortsätta med glas och att skapa med hjälp av gaslåga. Ska se över hur ekonomin ser ut för att kunna starta upp en liten verkstad. Min lärare: Tove Egholt är en fantastisk konstnär och oerhört duktig pedagog. Tack vare henne har jag lärt mig grunderna i lampwork och faktum är att jag nu bara skulle behöva öva, öva, öva för att utvecklas.

Bilder på min pärlskapelser kommer senare. De jag gjorde idag är kvar på PMC-akademin där kursen hölls. Ska hämta dem imorgon om jag hinner efter skolan. Men här är bilder från helgen:

Många olika glasstavar i väntan på att smältas och bli till pärlor

Jag har börjat på min första pärla med blommor i

 

En av Tove Egholts fantastiska skapelser

En av Tove Egholts fantastiska skapelser - tänk den dagen då jag kan göra så fina saker! Dit längtar jag...


Kommentarer
Postat av: Susanne

Wow, häftigt!! Ser fram emot bilder på dina skapelser, massor med kramar!!

2009-11-15 @ 23:05:48
URL: http://trollmorsan.blogspot.com
Postat av: Madde

Ser döhäftigt ut det dära, men jag är nog aldelles för darrhänt för att göra sådant skapanda.

2009-11-17 @ 11:25:19
URL: http://working-gsd.bloggplatsen.se
Postat av: jenny

oj! Snyggt!! Det verkar hur kul som helst!

2009-11-19 @ 17:16:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0