Ljus ger värme

Det blev en mysig helg nere i Småland hos Z. Vi har varit på adventsfika uppe på herrgården, gått promenader i skogen, tittat på jaktlagets fikaplats, ätit och druckit gott, sett på Erin Brockovic (som jag missat förrut) och pratat massa strunt.

Just nu sitter jag och försöker få upp värmen i huset med blockljus och värmeljus i massor - det artar sig ganska bra! Känns bättre att ta på sig sockar och tända ljus än att betala skyhöga elräkningar. Sen är det mysigt med ljus också - bara massa plus!

Väntar på mitt piano som förhoppningsvis kommer i veckan. Då ska det spelas massor. Ska öva på mina körstämmor, lite Schumann, lite julsånger och kanske vågar jag testa lite Chopin eller Beethoven igen...


Ljus


Kommentarer
Postat av: jenny

oh piano! Nice! Det var ju verkligen på tiden för en talang som du!

2009-12-01 @ 16:08:13
Postat av: Mysan

Fint med ljusen! Och helt ljuvligt med pianot!

2009-12-01 @ 22:28:11
URL: http://mysanb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0