Mysig gårdag i regnrusk

Igår var officiellt årets första höstdag här ute i skogen. Det blåste och regnade och var perfekt - sitta inne och mysa med värmeljust-väder! Efter att jag jobbat åkte jag hem till mister och hans kompis. Jag gjorde äppelchutney, bakade kanelbullar med äpple i och gjorde lax-paj. Mycket gott.

Vi drog på oss överdragsbyxor, mössor och kängor och gick en tvåtimmars tur med alla tre hundar. När vi kom in blev det kaffe och nybakade kanelbullar bland alla värmeljus. Perfekt planerat!

Framemot kvällen såg vi film och jag och misters kompis drack några glas rött.

Mister åkte till jobbet ganska tidigt så vi som var kvar hemma tog en rejäl promenad i skogen och sedan åt vi en långfrukost. Efter kaffe och massa tjejsnack släppte jag av henne i stan och åkte och klappade på en väns stora mage. Vi åt supergod lunch. Grillad macka med chevré, valnötter, kyckling och honung - till det: hallonsoda!

Nu har hundarna fått varsitt ben, jag har lagt mig i soffan och ska nog se en film tror jag. Märkligt att inte ha skola att stressa över. Märkligt och oerhört skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0