Jakt lönar sig

Mina nya Snowtrip

 

Jag har haft ett mission sedan slutet av december: att köpa ett par riktigt bra vinterskor! Uppdraget lyckades då jag, den 28 december hittade ett par Salomon-kängor. Helt viktlösa, vattentäta och perfekt höjd - kunde inte bli bättre. Däremot fanns de inte i min storlek i den butiken. Well, det är väl bara att leta tänke jag. Har tittat i samtliga sportaffärer i flera veckor nu. Eftersom jag ska till Sälen på söndag känns det extra viktigt att inte frysa!

Efter att idag varit inne i affär nummer 403 utan framgång satte jag mig i telefonen och ringde runt idag. Jag lyckades få information om att kängan är slut på huvudlagret i Frankrike och att det möjligen, eventuellt, kanske finns något enstaka exemplar kvar i någon Stadium-butik i landet - inga andra butikskedjor eller friluftsaffärer har dem kvar. Jag började jaga mina skor. Efter en intensiv jakt över hela landet där varje samtal började med: nä, tyvärr de har vi inte längre på lager lyckades jag hitta ett par i min storlek... I Strömstad! Febrilt började jag fundera på vem jag känner på västkusten. Hmm - blankt! Jag inledde operation övertalning med många fina ord i min inledning. Tänk om de kunde skicka skorna till mig här på östkusten? Se - de gick så bra så! För endast 100:- extra i postförskott skickar de skorna till mig på momangen! Helt perfekt!


Kommentarer
Postat av: Mysan

Trägen vinner! :)

2010-02-02 @ 11:20:51
URL: http://mysanb.blogg.se/
Postat av: Susanne

Grattis!! Vilket jobb! Jag har också lyckats i år vad gäller vinterkängor, på Naturkompaniet hittade jag ett par Merrell. Både torr och varm, vilken lycka :)

2010-02-03 @ 21:07:58
URL: http://trollmorsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0